26 02

Vyberte si správného obchodního partnera

Jistě jste někdy hledali pro své podnikání, v rámci pracovního úkolu nebo čistě v soukromé záležitosti, vhodného dodavatele. Služby ostatních jednoduše potřebujeme, ať se jedná o stavbu domu, elektrikáře, účetní společnost, daňové poradenství. Někdy má dobrý obchodní partner zásadní vliv na vývoj naší společnosti. Pokud tedy chcete dokázat nadprůměrné, potřebujete k tomu nadprůměrné pomocníky. Jak ale poznat toho správného, kvalitního dodavatele? Lze se vůbec vyhnout špatnému výběru a za půl roku nelitovat, že jsme podepsali smlouvu s ďáblem? Určitě to možné je, pojďme se dnes podívat na základní otázky, které byste si měli před začátkem spolupráce položit.

Jak s vámi pověřená osoba poprvé komunikuje?

Objednáváte se na schůzku a již v telefonu je odpovědná osoba nepříjemná? Má v e-mailu pravopisné chyby, mění  termín schůzky těsně před jejím začátkem? Nebo je naopak milá a vstřícná? První dojem, ač neosobní, jistě vypovídá o jejím přístupu i nadále. Pokud se již na začátku „nepřetrhne“, jak se bude chovat za půl roku, až s vámi bude mít jistou smlouvu?

Jak vypadají kanceláře obchodního partnera?

Já osobně, v případě nové a zásadní spolupráce, navštěvuji kanceláře dodavatele. Vždy se mi vyplatilo do firmy zajet a pozorovat. Někdy jsem viděla i nevídané – jednání u pracovního stolu „pana ředitele“, který mě přivítal v tesilkách, na tričku měl ukápnutou skvrnu od kávy a jednali jsme o statisícové zakázce u jeho přeplněného stolu s nedojezenou snídaní. Kdyby přijel do mé kanceláře, jistě by ho prozradily tesilky, avšak jeho kanceláře bych neviděla. Zejména si tedy všímejte, jak vypadá:

  • Vstup do kanceláře a budova – má společnost upravený vchod, vizitku na dveřích, v jakém prostředí se kancelář nachází?
  • Jednací místnost – jednáte v zasedací místnosti nebo u stolu jednajícího? Je narychlo a ledabyle vybavená, jak se zde cítíte?
  • Pořádek – je ve všech prostorách pořádek? Koukněte se do míst, která nejsou tak na očích (rohy místnosti, prostor u oken apod.), jsou zde „ututlané“ nepořádky? Evidentně má dodavatel nevyřešené případy a „hasí“ jen to nutné?
  • Kvalita nábytku a vybavení– jednáte u školní lavice a sedíte na levné židli? Majitel společnosti není ochoten investovat do svého, a to bude mít vždy nějaký důvod – buď nemá finance, nebo mu na jeho podniku nezáleží. Co od takové osoby očekáváte v případě spolupráce, pokud je mu podnikání lhostejné?
  • Toalety – Uf, to známe každý. Jak se říká od pradávna: „Dobrou hospodu poznáte podle toalety a polévky“. U kvalitního dodavatele to platí stejně/také (bez té polévky samozřejmě :o)

Cestou z jednání se sami sebe zeptejte, jak jste se v navštívených prostorách cítili? Jste rádi, že si můžete umýt ruce, nebo jste obdivovali design zasedací místnosti? Ať chcete nebo ne, prostory, které obýváme, o nás vypovídají. A proto jsou dobrým vodítkem při výběru nového obchodního partnera.

 

Autor článku

Bc. Lenka Procházka

Vedoucí koučka

Specializuji se na pomoc lidem v oblasti celkové životní přeměny a využití jejich skutečného potenciálu. Jsem průvodcem pro všechny, kteří chtějí pročistit své emoční podvědomí a zbavit se tak negativních nánosů z doby dětství a dospívání.

Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close